mandag 20. februar 2012

Hvordan jobber en gartner

Etter alt jeg har sett på film, så har jeg forstått det sånn at en gartner arbeider med ting som gress og planter. Mange store villaer med store eiendommer har egne gartnere ansatt på fulltid for å ta seg av å klippe plenen, luke ugress og ellers holde orden på hagen. Det er også mange gartnere ansatt i kommunen for å ta seg av de offentlige grønne områdene. Hva skulle vi gjort uten gartnere? Det hadde i hvert fall ikke sett så flott ut i parkene som det gjør nå, og vi hadde måttet jobbe hardt med våre egne eiendommer for å holde vekstene under kontroll. Hvis jeg noengang får et hus med stor hage, skal jeg definitivt ha en gartner - i hvert fall på deltid. Hvis ikke vil jo å stelle i hagen bli det eneste jeg gjør!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar